STEAM-тиждень у Добрянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Презентація "Підсумки проведення STEAM-тижня у
Добрянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів"
З 21 по 25 квітня 2025 року в Добрянському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради проходив STEАM-тиждень, метою якого були створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, активізація та розвиток пізнавального інтересу до точних та природничих наук, популяризація науки серед учнів.
Завдання тижня:
- Інтегроване навчання;
- Застосування знань у реальному житті;
- Розвиток критичного та логічного мислення;
- Активна комунікація і командна робота;
- Розвиток інтересу до дисциплін природничо-математичного циклу;
- Креативність та інноваційний підхід до роботи;
- STEAM як доповнення до шкільної програми.
Заходи тижня були об’єднані однією темою: «Крила над Україною: дослідження життя лелеки» та проводились відповідно до затвердженого плану.
21.04.2025 р.- відкриття тижня , день науки.
Дітей було ознайомлено з планом тижня, особливостями проведення та вимогами до роботи. Відбулось «заохочення» до роботи над міні-STEAM-проєктами.
На інформаційній стіні було розміщено план роботи, цікаву інформацію про конкретні події тижня.
22.04.2025 р.-день технологій і професій.
Вчителі початкових класів Галиченко В.О., Олійник К.М., Когут О.О., Деркач Г.Д. провели інтерактивні бесіди з молодшими школярами про лелеку як символ України та про професії еколога, ландшафтного дизайнера, спеціалістів у ІТ- галузях, програмістів , запропонували дітям цікаві активності: першокласники виготовляли аплікацію з паперу «Лелека на даху», учні другого класу працювали над виконанням завдань лепбуку «Цікаві факти про лелек», у учнів третього класу було кольорове читання оповідання «Мій друг лелека», а випускники початкової школи брали участь у творчому майстер-класі «Паперовий лелека-птах щастя».
В цей день на уроці мистецтва дев’ятикласники під керівництвом вчительки Когут Н.П. переглянули короткі відео про професію оператора БПЛА -військового фахівця, який керує безпілотними літальними апаратами в межах бойових або розвідувальних операцій та про український безпілотний літальний апарат, призначений для ведення розвідки «Лелека-100», а потім складали рекламний слоган про створений українською компанією DeViRo БПЛА «Лелека-100».
23.04.2025 р.-день інженерії та проєктів.
Восьмикласники під керівництвом вчительки англійської мови Тригуб І.В. створили міні-проєкт «The White Stork –National Bird of Ukraine».
Випускники школи та восьмикласники разом з вчителькою української мови і літератури Коваль Л.М. працювали в творчій лабораторії «В гостях у лелеки».
Учителька української мови і літератури Петровська С.М. разом з учнями 5 класу проаналізували образ лелеки в усній народній творчості та створили відеопродукт.
Дев´ятикласники під керівництвом вчительки біології та хімії Кондратюк С.С. створили навчальний проєкт «Родичі лелек. Перельоти.»
Вчитель фізики Загорійчук М.М. провів STEАM-урок у 10 класі, на якому учні з´ясовували, чому лелека літає, що таке гравітація та яка підйомна сила крила.
Учні п’ятого класу під керівництвом вчителя фізичної культури Войтенка В.С. імітували рухи лелек під час проведення загальнорозвивальних вправ та згадували народні ігри про цих птахів.
24.04.2025 р.-день мистецтва.
П´ятикласники під керівництвом вчителя образотворчого мистецтва Коваля М.П. працювали в арт-майстерні, створюючи лелеку як символ України.
Учні 10 класу під керівництвом вчителя мистецтва Когут Н.П. втілили в життя колективний мистецький проєкт «Лелеки у творчості Олега Шупляка».
Восьмикласники на уроці мистецтва (вчителька Когут Н.П.) створювали асоціативний плакат «Що символізують лелеки?».
Одинадцятикласники за допомогою ШІ (вчителька Когут Н.П.) підготували ментальні карти «Роль лелек у різних видах світового мистецтва», «Лелеки об’єднують культури світу».
Учні 5 класу на уроці музичного мистецтва (вчителька Когут Н.П.) залюбки виконували пісню Діани Пташинської «Розкажіть, лелеки…» та фантазували, про що могли б розповісти лелеки, якби вміли говорити.
25.04.2025 р.-день математики.
Вчителька математики Хоменко Н.О. провела цікавий STEАM-захід для восьмикласників «Вісник весни»-координатна площина при розв’язуванні прикладних задач».
Учні 7 класу реалізували краєзнавчий проєкт «Крилаті обереги: лелеки в гербах українських міст» (вчителька Прач С.Ю.).
Члени культурно-масової комісії учнівського самоврядування під керівництвом педагога-організатора Казчук О.Р. завершили проведення тематичного STEАM-тижня загальношкільним флешмобом «Лелека».
Вчитель географії та інформатики Волкотруб Р.М. з учнями 8 класу створили інтерактивну карту «Популяція лелеки в селі Добра» та заключну презентацію спільного загальношкільного проєкту.
Підсумки проведення STEAM-тижня в школі:
- учні поглибили знання про лелеку, ареал його проживання та особливості поведінки, значення цього птаха як символа України;
-познайомились з наслідками впливу людини на природу;
-вказали на екологічні проблеми, які необхідно вирішувати на сучасному етапі;
-визначили зв'язок цієї теми з історією, культурою та різними видами мистецтва;
-розвивали вміння критично мислити, аналізувати, обгрунтовувати та відстоювати свою точку зору, працювати в команді;
-розвивали математичні компетентності, інформатичну та екологічну грамотність;
-формували активну громадську позицію щодо бережливого ставлення до природи, її ресурсів;
-вчились цінувати, берегти і створювати прекрасне навколо себе
-формувалась національна свідомість, шанобливе ставлення до духовних надбань українського народу та почуття патріотизму.