A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Добрянський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Методичне об'єднання вчителів початкових класів

План роботи

 професійної спільноти

вчителів

початкових класів

Добрянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

2023-2024

навчальний рік

Науково-методична проблема,

над якою працює школа:

 «Реалізація сучасних освітніх технологій на засадах компетентнісного підходу

в контексті положень Нової української школи»

 

Голова МО: Деркач Г.Д.

Секретар: Галиченко В.О.

 

                                          Члени методичного об'єднання:

Когут О.О., Олійник К.М.

Засідання 1

Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися, хоча б зовні він і здавався бездіяльним.

Григорій Сковорода

 

        1. Звіт про роботу об’єднання спільнот вчителів початкових класів за минулий навчальний рік.   

 

        2.  Обговорення і затвердження плану роботи на 2023-2024 н. р. 

 

        3. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів: 

                 3.1. Про структуру 2023-2024 навчального року та навчальні плани в початкових  класах загальноосвітніх навчальних закладів 

                 3.2. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у початкових класах у 2023-2024 н.р. 

                 3.3. Нова редакція типових освітніх програм для 1-2 класів НУШ та 3-4 класів НУШ.

 

        4. Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.

 

        5.  Розгляд та затвердження календарно – тематичного планування навчального матеріалу на І семестр.

 

6.  Обговорення плану проведення предметних тижнів.

 

Засідання 2

Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів.

Микола Пирогов

        1. Цифровий калейдоскоп «Електронні освітні ресурси для Нової української школи».

 

        2. «Використання інноваційних технологій навчання для формування ключових компетентностей молодших школярів на уроках в початкових класах.

 

        3. Наступність і співпраця з дошкільним закладом.

 

        4. Розгляд та обговорення  свідоцтв досягнень для учнів 1 - 4 класів.

                                          

 

Засідання 3

Важко переоцінити роль справжнього педагога. Він не лише і не стільки джерело інформації, скільки духовна опора дитини, її реальний ідеал.

Микола Амосов

 

          1. Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій.

        2. Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя.

 

        3. Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.

 

        4.  Самоосвіта вчителя – необхідна передумова підвищення його педагогічної майстерності.

 

        5. Перегляд рекомендацій по розробленню вчителем календарно-тематичного планування. Розгляд та затвердження календарно – тематичного планування навчального матеріалу на ІІ семестр.

      

Засідання 4 

Як без крил птахам бува годі полетіти, так і людям без наук також не зажити.

Мануїл Козачинський

 

    1. Атестація педагогічних працівників. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

        2. Підведення  підсумків роботи професійної спільноти вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік.

         

3. Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів

початкових класів на 2024-2025 навчальний рік.

 4. Про порядок закінчення навчального року.


Положення про професійну спільноту 

 

вчителів початкових класів

 

    Метою розвитку освіти є: підвищення доступності якісної,конкурентоспроможної освіти відповідно до вимог інноваційного сталого розвитку суспільства, економіки; забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними здібностями, потребами на основі навчання протягом життя.

 

    Сучасна чотирирічна початкова школа має забезпечити становлення особистості молодшого школяра, розкрити потенційні можливості та задатки кожної дитини.

 

    За умов практичної реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні гостро постає завдання підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Цьому значною мірою сприяє організація науково-методичної роботи з учителями, яка повинна здійснюватися на діагностичній основі з урахуванням досвіду та проблем кожного педагога і бути спрямованою на методологічну переорієнтацію навчання на розвиток особистості учня, уміння обирати педагогічні технології, підвищення ефективності уроку та результативності навчання.

 

    На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів. Адже, якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи шкільних методичних об’єднань. Хрестоматійним став вислів К.Д.Ушинського про те, що «вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться». Сприяти вчителю в цьому - провідна роль професійної спільноти вчителів початкових класів.

 

    ПС – це об’єднання вчителів одного предмета, яке націлене на конкретне переосмислення загальнодидактичних, загальнопедагогічних положень стосовно навчально-виховного процесу, вирішує питання відновлення змісту освіти, пошуку ефективних технологій і методик викладання предметів, розвитку й саморозвитку вчителів та учнів.

 

     Вчителі початкових класів школи об'єднані в ПС з певним правовим полем.

 

 

Положення про ПС вчителів початкових класів.

 

1.Загальні положення про ПС:

§  Професійна спільнота вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.

§  ПС здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.

§  Робота ПС планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.

§  ПС створюється з числа основних учителів та вчителів за сумісництвом.

§  ПС може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.

§  Керівництво ПС здійснює голова, який обирається членами ПС з числа найбільш досвідчених учителів  і затверджується наказом по школі.

§  У своїй роботі ПС  підзвітні методичній та педагогічній радам.

§  Робота ПС організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.

§  Загальний контроль за роботою ПС здійснює заступник директора ЗЗСО, який керує початковою школою.

2. Основні завдання і функції ПС:

§  підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень вчителів, їх психолого-педагогічну майстерність;

§  формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;

§  підвищувати активність вчителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;

§  поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;

§  запроваджувати в практику роботи школи рекомендацій науки, перспективного педагогічного досвіду, поєднувати найперспективніші освітні технології;

§  проводити проблемний аналіз результатів освітнього процесу;

§  проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державних стандартів;

§  вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;

§  висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;

§  вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на покращення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;

§  приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовує їх розробку та засвоєння;

§  висувати пропозиції щодо покращення навчального процесу в школі;

§  проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей вчителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;

§  забезпечити інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;

§  брати участь у дослідно - експериментальній діяльності.

3. Професійна спільнота вчителів початкових класів займається:

• розробкою методичного інструментарію для покращення навчально-виховного процесу;

• експертизою виконання вимог програми;

• результативністю роботи вчителів;

• втіленням у робочий процес інтерактивних технологій;

• аналізує хід та результати інноваційної діяльності;

• організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та іновацій в межахсвоєї компетенції;

• організаціїю різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;

• керує дослідницькою роботою учнів;

• обговоренням, рецензуванням, опануванням різних матеріалів, підготовлених на ПС.

4. Функціональні обов’язки керівника професійної спільноти:

§  планування роботи професійної спільноти;

§  проводити засідання ПС 4-5 разів на рік згідно з планом;

§  складання аналітичного звіту роботи;

§  надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок;

§  організація роботи щодо опанування методики викладання молодими вчителями;

§  організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;

§  вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;

§  відвідування уроків вчителів, взаємовідвідування;

§  допомога у підготовці членів ПС до атестації;

§  забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.

5. Права голови професійної спільноти вчителів початкових класів:

§  Формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань ПС.

§  Організовує виконання плану роботи ПС, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навч. Робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків.

§  Голова ПС має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, перевірку шкільної документації вчителів, що входять в ПС.

§  Має право звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу у школі, виконання трудової дисципліни вчителями, які входять до складу ПС.

§  Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.

§  Ставити питання перед адміністрацією про заохочення вчителів.

6. Перелік документів, що відображають діяльність ПС:

§  Аналіз роботи ПС за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;

§  план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні ПС і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);

§  матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки);

§  матеріали тематичних семінарів;

§  інформація про вчителів - членів ПС;

§  методичні картки вчителів – членів ПС

§  інструктивно-методичні документи;

§  теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів)

§  графік проведення відкритих уроків, виховних заходів

§  заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази

§  організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо)

§  робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня вихованості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);

§  заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у коеференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).

  Обговорення питань та прийняття рішень на засіданнях ПС фіксує протокол.  Згідно з Інструкцією щодо ведення ділової документації в протоколі зазначаються відповідні реквізити. Протоколи засідань можна оформляти в зошиті або на аркушах в окремій папці. На кожному засіданні приймаються чіткі рекомендації, вносяться конкретні пропозиції з питань, що розглядаються.


ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Зміст

Термін виконання

 Розгляд календарного планування вчителів початкових класів на 2023/2024 навчальний рік

29.08.2023;

до 09.01.2024

Проведення засідань МО

Серпень Листопад

Лютий Травень

Підготовка до І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови.

Вересень-жовтень 2023

Проведення І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української.

Листопад 2023

Підготовка робіт на виставку-презентацію педагогічних ідей і технологій та створення сайтів.

Вересень- грудень 2023

Взаємовідвідування уроків

Впродовж року

Робота з обдарованими учнями.

Жовтень- грудень

   

Робота творчої групи щодо підготовки Тижня початкової школи.

16.02.2024

Проведення тижня початкової школи.

19 - 23. 02.2024

Підготовка учнів 4 кл. до участі у ДПА.

Впродовж року

Обговорення результатів взаємовідвідування уроків членами МО

20.05.2024

   

Звіти вчителів, які атестуються.

Впродовж року

Підготовка та проведення занять з майбутніми першокласниками.

Впродовж року


 

Графік проведення відкритих уроків, позакласних заходів

на 2023-2024 навчальний рік

П.І.Б. учителя

Клас

Предмет

Тема уроку, заходу

Термін

проведення

№ кабінету для проведення

Олійник К.М.

1

Математика

 

Порівняння числа та значення числового виразу, складеного за малюнком.

Лютий

№1

Когут О.О.

2

Українська мова

 

Поняття про речення.

Квітень

№2

Деркач Г.Д.

3

Я досліджую світ

 

Підсумковий урок з теми «Між минулим і майбутнім».

Жовтень

№3

Галиченко В.О.

4

Українська мова

 

Повторюємо ознаки прикметника.

Грудень

№4

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

ТИЖНЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 

ПОНЕДІЛОК   19.02

"Сім нот здоров’я"

Лінійка «Наша школа початкова відкриває свої двері».

Спорт – квест «Спорт – це круто!»

    

 

 

 

Класні керівники 1-4 класів

ВІВТОРОК     20.02

Цариця наук — математика

Казкова математика: казки про математику і розмальовки по точкам.

 Вікторина «Математики — цариця наук».

 Математична вікторина від тітоньки Сови.

 

 

Класні керівники 1-4 класів

 

 

Класні керівники 3-4 класів

 

 

Класні керівники 1-2 класів

СЕРЕДА     21.02

Мелодійна українська мова

Виготовлення книжки –

Списування про мову: робочі листи в косу лінію.

Перегляд та обговорення

мультфільму про українську мову.

  •  
  •  
  •  
  • Класні керівники 1-2 класів

 

  • Класні керівники 1-2 класів

 

 

 

  • Класні керівники 1-2 класів
  • Класні керівники 2-4 класів

 

  • Класні керівники 1-2 класів

 

ЧЕТВЕР     22.02

Асоціативний кущ «Дитинство».

Вікторина «Потяг казкарів».

Читанка-розмальовка «З Україною в серці».

 

 

Класні керівники 1-2 класів

Класні керівники 1-4 класів

 

П’ЯТНИЦЯ      23.02

З Україною в серці

Українознавча фізкультхвилинка для школярів.

Завдання на вивчення символів України.

Закриття Тижня початкових класів.

 

 

  •  

 

 

 

 

 

Класні керівники 1-4 класів

  •  

 

 

Протокол № 1

засідання професійної спільноти вчителів початкових класів

 

Присутні –  4  чол.                                        Дата проведення:30 серпня 2023

Голова  - Деркач Г.Д.

Секретар – Галиченко В.О.

Порядок денний:

 

                                           Порядок  денний:

 

1. Звіт про роботу об’єднання спільнот вчителів початкових класів за минулий навчальний рік.   

2.  Обговорення і затвердження плану роботи на 2023-2024 н. р. 

 

3. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів: 

          3.1. Про структуру 2023-2024 навчального року та навчальні плани в початкових  класах загальноосвітніх навчальних закладів 

          3.2. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у початкових класах у 2023-2024 н.р. 

          3.3. Нова редакція типових освітніх програм для 1-2 класів НУШ та 3-4 класів НУШ.

 

4. Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.

 

5.  Розгляд та затвердження календарно – тематичного планування навчального матеріалу на І семестр.

 

6.  Обговорення плану проведення предметних тижнів.

 

 

 

1. Слухали :

           Когут О.О., яка провела звіт роботи об’єднання спільнот вчителів початкових класів за минулий навчальний рік.   

ВИРІШИЛИ:

Інформацію взяти до відома.

 

2. Слухали :

          Деркач Г.Д., яка запропонувала  план роботи на 2023-2024 н. р. 

 

 

ВИРІШИЛИ:

          Затвердити  план роботи на 2023-2024 н. р. 

 

3. Слухали :

          Галиченко В.О., яка ознайомила із структурою навчального 2023-2024 року та навчальним планом в початкових.

        Олійник К.М., яка ознайомила з презентацією  «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у початкових класах у 2023-2024 н.р.» 

ВИРІШИЛИ:

                Інформацію взяти до відома.

              

 

4. Слухали :

          Деркач Г.Д., яка наголосила, що коли дитина відчує себе в безпеці, рівень її тривоги знижується та «вмикаються» центри мозку, які відповідають за відтворення інформації та встановлення причинно-наслідкових зв'язків.

ВИРІШИЛИ:

          Повторити з дітьми правила поведінки під час тривог, провести навчальні інструктажі.

 

5. Слухали :

          Когут О.О., яка розглянула календарно – тематичне планування навчального матеріалу на І семестр.

  

ВИРІШИЛИ:

          Затвердити календарно – тематичне планування навчального матеріалу на І семестр.

 

 

6. Слухали :

Деркач Г.Д., яка наголосила, що необхідно проводити предметні тижні з метою вивчення стану викладання окремих предметів в закладі освіти. Також для покращення якості знань учнів з даних предметів, з метою обміну досвідом між вчителями.

 

          ВИРІШИЛИ:

          Тиждень початкових класів провести з !9.02 - 23.02.2024 р.

         

Голова   _____________ Деркач Г.Д.

Секретар_____________ Галиченко В.О.

 

 

Протокол № 2

засідання професійної спільноти вчителів початкових класів

 

Дата проведення: 30 листопада   2023

 

 

Присутні –  4  чол.                                      

Голова  - Деркач Г.Д.

Секретар – Галиченко В.О.

 

 

Порядок денний:

 

 

         1. Цифровий калейдоскоп «Електронні освітні ресурси для Нової української школи».

         2. Використання інноваційних технологій навчання для формування ключових компетентностей молодших школярів на уроках в початкових класах.

         3. Наступність і співпраця з дошкільним закладом.

         4. Розгляд та обговорення  свідоцтв досягнень для учнів 1 - 4 класів.

 

1. Слухали:

Деркач Г.Д., яка ознайомила з  використанням онлайн – інструментів  в початкових класах Нової української школи.

УХВАЛИЛИ:

Використовувати у своїй роботі платформи  Google Classroom, Learningapps.org, Google Meet.

2. ДИВИЛИСЯ:

 Відео ролик про використання інноваційних технологій навчання для формування ключових компетентностей молодших школярів на уроках в початкових класах.

ВИРІШИЛИ:

Інформацію взяти до відома.

3. Слухали :

     Галиченко В.О., яка наголосила, що перехід від дошкільної до початкової освіти є важливим етапом у житті дитини. Для плавного та успішного переходу з одного рівня освіти на інший, запропонувала алгоритм дій щодо забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою для фахівців.

УХВАЛИЛИ: Тісно співпрацювати із фахівцями дошкільного закладу.

4. Слухали :

    Когут О.О., щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

ВИРІШИЛИ:

     Вчителям 1 - 4 класів вести зошит спостережень  результатів навчання, у яких фіксувати поступальний розвиток кожного учня.

        

Голова   _____________ Деркач Г.Д.

Секретар_____________ Галиченко В.О.

 

Протокол № 3

засідання професійної спільноти вчителів початкових класів

 

Присутні –  4  чол.                                        Дата проведення:15 січня 2024

Голова  - Деркач Г.Д.

Секретар – Галиченко В.О.

Порядок денний:

 

                                           Порядок  денний:

  1. Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій.

     2. Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя.

     3. Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.

     4.  Самоосвіта вчителя – необхідна передумова підвищення його педагогічної майстерності.

     5. Перегляд рекомендацій по розробленню вчителем календарно-тематичного планування. Розгляд та затвердження календарно – тематичного планування навчального матеріалу на ІІ семестр.

6.  Обговорення плану проведення Тижня початкових класів.

 

 

1. Слухали :

    Галиченко В.О., яка розповіла про використання інтерактивних форм навчання на уроках в початкових класах. Вона переконана, що інтерактивні методи навчання дають можливість активізувати мислення учнів, залучати учнів до плідної бесіди, мотивувати навчання, показувати різні точки зору, допомагає ставити свої запитання та формувати власну думку.

      Когут О.О., сказала, що впровадження інтерактивних методів у практику роботи, разом з тим, пов’язане з певними труднощами і проблемами, а, саме, найчастіше доводиться стикатися з обмеженістю інформації, яку доводиться додатково готувати до уроку, недосконалістю підручників, і, часто, з байдужістю учнів до вирішення проблем, які стоять на уроці.

ВИРІШИЛИ:

   Ознайомитися  з  добіркою  матеріалів, які  допоможуть  запровадити принципи інтерактивних форм навчання  в освітньому  процесі.

 

2. Слухали :

         Олійник К.М., яка ознайомила з діагностикою дослідження адаптації учнів 1 класу до шкільного життя.

ВИРІШИЛИ:

 Протягом року уважно підходити  до організації освітнього процесу першокласників.

 Підтримувати постійний зв'язок з батьками.

 

3. Слухали :

         Деркач Г.Д., яка  розповіла про використання інтеграційних навичок «Щоденні 5» на уроках української мови. Наголосила, що саме впровадження цієї технології вимагає від учителя початкової школи готовності до організації освітньої діяльності учнів, дотримання ними правил зі щоденними видами роботи. Сутність якої полягає у формуванні готовності до різних видів діяльності. А саме, систему «Щоденні 5» розроблено для того, щоб навчати учнів самостійності та витривалості протягом роботи над 5 кроками для того, щоб школярі могли бути повністю заглиблені у вдумливому читанні та творчому, індивідуальному письмі протягом тривалого проміжку часу.

ВИРІШИЛИ:

               Інформацію взяти до уваги.

 

4. Слухали :

         Деркач Г.Д., яка наголосила, що шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності удосконалюється професійна майстерність вчителя  і, як наслідок, формується авторитет педагога серед учнів, батьків, колег.

ВИРІШИЛИ:

     Постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом самоосвіти.

 

5. Слухали :     

  Олійник К.М. із рекомендаціями по розробленню вчителями календарно-тематичного планування.

   Когут О.О. звернула увагу присутніх на те, що календарно-тематичне планування розробляється вчителем на кожний клас на основі Закону України «Про освіту», у відповідності з навчальною програмою, вимогами Державного освітнього стандарту загальної освіти в контексті Концепції «Нова українська школа».    

  

ВИРІШИЛИ:

         Затвердити календарно-тематичні плани учителів початкових класів  на ІІ семестр.

 

6. Слухали :

Деркач Г.Д., яка запропонувала план проведення Тижня початкових класів.

 

         ВИРІШИЛИ:

Затвердити план Тижня початкових класів.

Провести  Тиждень початкових класів з 19.02 - 23.02.2024 р.

        

 

        

Голова   _____________ Деркач Г.Д.

Секретар_____________ Галиченко В.О.
 


 

Протокол № 4

засідання професійної спільноти вчителів початкових класів

 

Дата проведення:20 травня 2024

 

 

 

Присутні –  5  чол.                                       

Голова  - Деркач Г.Д.

Секретар – Галиченко В.О.

 

                                          

На порядку денному:

 

 1.Підведення  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік.                                                                                                                    

                                                                                                               Керівник МО

 

2. Звіт учителів «Мої досягнення та творчі напрацювання».                                                                                    Члени МО

 

3. Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2023-2024 навчальний рік.                                                                     

                                                                                                              Члени МО

 

4. Про порядок закінчення навчального року.                                               

                                                                                     Заступник директора з НР

 

    Слухали: керівника МО Деркач Г.Д. з питанням «Підведення  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2032-2024 навчальний рік».Вона підвела підсумки роботи  МО  учителів початкових класів за 2023-2024 н.р..  

    Керівник зауважила, що учителям потрібно більше уваги приділяти вихованню в учнів самостійність, культуру  поведінки. Робота МО вчителів початкових класів має бути спрямоване на  виховання принципів патріотизму у дітей, слідувати виконанню Законів України.

   Виступили: учителі Галиченко В.О. – учителька 4 класу, Когут О.О. – учителька 2 клас, які у своїх виступах  внесли пропозиції 

   Ухвалили:                                                                                                                  Роботу МО вчителів початкових класів за 2023 -2024 н.р. вважати задовільною.

  Слухали: звіт учителів «Мої досягнення та творчі напрацювання»  у 2023 – 2024н.р.                                                                                                                                            Вони поділилися своїми досягненнями та напрацюваннями протягом навчального процесу у початкових класах НУШ.

 

   Слухали: членів  МО  «Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік»                                    

    Виступили: Деркач Г.Д., Галиченко В.О., Когут О.О., Олійник К.М., вони надали свої ідеї, в яких висвітили  напрямки  роботи МО в початкових класах. А саме: інтеграція та інтегроване навчання, наскрізні вміння, щоденні 5 і щоденні 3. 

    Ухвалили:

Дані ідеї учителів взяти до уваги при складанні плану роботи МО вчителів  початкових класів на 2024 – 2025 н. р..

 

    Слухали: заступника директора з НР Когут Н.П. «Про порядок закінчення навчального року».

  Вона ознайомила присутніх з вказівками щодо порядку закінчення навчального року та записах у класних журналах..

    Виступили: Когут О.О., Деркач Г.Д., Галиченко В.О, які працювали 2-4 класах НУШ і знайомі із змінами в веденні Класного  журналу  в  1- 4 класах відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21. 02. 2018 №87

    Ухвалили: 

 Класні керівники мають заповнювати класні журнали згідно рекомендацій.

 

        

 

Голова   _____________ Деркач Г.Д.

Секретар_____________ Галиченко В.О.

 


Аналіз роботи

методичного об’єднання

вчителів початкових класів

за 2023-2024 н.р.

 

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягати нових професійних рівнів. З огляду на це, учителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.

 Колектив учителів початкових класів нашого закладу – творчий  колектив,  який спрямовує свою діяльність на вдосконалення та систематичне  впровадження інноваційних педагогічних технологій.

Для забезпечення якісного впровадження нового Держстандарту початкової освіти та вдосконалення педагогічної майстерності в школі створене методичне об’єднання в складі 4 вчителів.

Завданнями методичного об’єднання в 2023-2024 навчальному році були:

 упровадження нового Державного стандарту початкової освіти;

•  забезпечення  своєчасного вивчення нормативних документів;

• використання інноваційних технологій навчання для формування ключових і предметних компетентностей;

• зміцнення навчально-матеріальної бази навчальних кабінетів;

• підвищення  якості знань учнів;

• створення атмосфери доброзичливості та ситуації успіху для учнів;

• удосконалення форм і методів роботи з талановитими й обдарованими дітьми;

• підвищення особистісного та професійного рівнів зростання педагогів.

 

         Як і раніше, перед вчителями початкових класів стоять завдання: бути готовими за будь яких умов орієнтувати кожен навчальний предмет на пошук свого місця у розвитку особистості молодшого школяра, формування у нього провідної навчальної діяльності, вміння і бажання вчитися, щоб кожен зміг без перешкод продовжити свою освіту в основній школі та адаптуватися у житті. Керуючись викликами сьогодення, методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів в 2023-2024 навчальному році продовжило роботу над проблемним питанням:   «Реалізація сучасних освітніх технологій на засадах компетентнісного підходу в контексті положень Нової української школи».

  На засіданнях МО початкових класів у 2023/2024 роках розглядалися нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1- 4 класів у новій українській школі, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних позакласних занять, обговорення педагогічної літератури, книг, педагогічних видань. Всі члени МО ознайомились з нормативно-правовими документами, науково методичними рекомендаціями.  Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем. Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є : психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, теоретичні семінари, аукціони методичних ідей, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури.

 Метою роботи методичного об’єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід’ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

 Кожен урок, проведений вчителями, був спланований і проведений з використанням новітніх технологій. Всі уроки проходили на високому методичному рівні, були застосовані різноманітні методи і прийоми навчання. Вчителі здійснювали індивідуальний і диференційований підхід до учнів. В цікавій формі були проведені фізкультхвилинки і вправи для зняття зорового навантаження. Під час уроків учні виконали обсяг роботи і на всіх заняттях були використані інтерактивні методи навчання: «Мікрофон», «Хто або що я?», «Мапа думок», робота в парах, робота в малих групах, групова робота. На уроках всі діти були активними учасниками, які здійснювали щось: говорили, керували, моделювали. писали, малювали тощо, тобто не виступали тільки слухачами, спостерігачами, а брали активну участь в тому, що відбувається. В класах створені сприятливі позитивні психологічні відносини, які допомагають дітям працювати і отримувати нові знання.

Протягом навчального року молодші школярі брали участь у різноманітних конкурсах та олімпіадах. Це:

  • Всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
  • Міжнародний дистанційний освітній конкурс «Олімпіс»;
  • дистанційна олімпіади «Всеосвіта»;
  • конкурс малюнків «Охорона праці очима дітей»; 
  • Тиждень початкових класів;
  • конкурс малюнків «Безпечне дитинство з поліцейським».

      

       Учні показали гарні результати й отримали дипломи різних ступенів. З кожним роком зростає активність дітей до участі в різного роду конкурсах, де вони стають переможцями. Це свідчить про те, що наші вчителі на вірному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

Та головне, до чого прагнуть вчителі початкових класів,– це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.

Плідна взаємодія всіх ланок співпраці дала змогу вчителям та учням початкових класів бути активними учасниками заходів до Дня Миру, Дня Гідності та Свободи в Україні, Дня Соборності, Дня Землі, Великодня, Дня пам’яті та примирення, Дня Європи, Дня матері, Дня вишиванки тощо.           

Яскравими  були свята «Прощавай, букварику!» у 1 класі, де дітки показали свої вміння, що здобули протягом першого року навчання та «Прощавай, початкова школо!» у 4 класі.

          Всі члени методичного об’єднання вчителів початкових класів підвищують свій професійний рівень, займаючись самоосвітою. В цьому навчальному році всі члени методичного об’єднання пройшли курси при КНЗ «ЧОІПОПП»

і отримали сертифікати, проходили курси та вебінари, розміщували свої розробки  на освітніх платформах, «Всеосвіта», «EdEra».Серед шляхів підвищення фахової майстерності педагогів найдієвішими є самонавчання та курсова перепідготовка. Так, педагоги обирали навчання, відповідно до плану-графіку КНЗ «ЧОІПОПП», обирали семінари і тренінги для навчання на різних платформах, отримували сертифікати.

Під час засідань МО, готуючись до закінчення навчального року, розглядалися питання оцінювання учнів під час війни і воєнного стану, а також заповнення класного журналу.

Члени МО вчителів початкових класів  протягом року  брали активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи. 

Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми  можна сказати, що впровадження інноваційних технологій у методичну роботу позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку і самовдосконалення. 

У цілому роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 н.р. можна вважати задовільною. 

Але  поряд з позитивним у роботі методичного об’єднання вчителів початкових   класів  є ще і недоліки, які потребують уваги:

- частина учнів має низький рівень орфографічної грамотності;

- не завжди теоретичні знання учні вміють застосовувати практично;

- частина учнів має незначний інтерес до читання;

- деякі учні мають низький рівень запам’ятовування таблиці множення та ділення.

 Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на:

-  інтенсивній мовній практиці учнів ( усній і писемній);

- на подоланні розриву між теорією та практикою у навчанні мови;

- на формування читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої літератури; 

- на форми і методи роботи при вивченні таблиці множення і ділення.

МО вчителів початкових класів нашої школи дбає про те, щоб школа була:

  • школою радості для учня,
  • школою творчості для вчителя,
  • школою спокою для батьків.





Голова МО                                                            Галина ДЕРКАЧ
Секретар                                                                Вікторія ГАЛИЧЕНКО


 


ПОГОДЖЕНО                                                                                                    

Заступник директора з НВР

____ Євгенія ДЗЕНЬ                                                                                                                  

 

                                                     

 

План  роботи

методичного  об’єднання

вчителів

початкових  класів

на 2024-2025 навчальний  рік

 

Керівник МО:                        Галина  ДЕРКАЧ 

                                                                           Секретар:              Вікторія ГАЛИЧЕНКО 

   Проблема над якою працює школа: :  

 «Реалізація сучасних освітніх технологій на засадах компетентнісного підходу в контексті положень Нової української школи».

 

         Науково-методична тема, над якою працює методичне об’єднання:

«Формування компетентностей учнів у сучасному середовищі в умовах Нової української школи. Партнерство між усіма учасниками освітнього процесу»

 

Завдання методичного об’єднання

вчителів початкових класів

 

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в    організації роботи членів МО.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного й особистісного розвитку.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.

 

Серпень

І засідання

Тема. Освіта України в умовах дії правового режиму  воєнного стану

 

 

ЗМІСТ

  1. Звіт  про  роботу методичного об’єднання   вчителів   початкових класів за  минулий  навчальний рік та затвердження   плану   роботи  методоб’єднання  на  2024 – 2025 н.р.  Вибори голови та секретаря МО та розподіл доручень між членами   МО  (Галина ДЕРКАЧ )        
  2. Обговорення  методичних   рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2024 - 2025 н.р.» (Члени   МО)  
  3. Аналіз   навчальних  програм, підручників, зошитів, посібників  для  початкової  школи. Календарне  планування  в  початкових  класах (Галина ДЕРКАЧ)        
  4.  Методичні   рекомендації   до   проведення  у загальноосвітніх закладах   України  Першого   уроку (Вікторія ГАЛИЧЕНКО )       
  5. Розгляд   інструкцій  щодо  ведення Класного  журналу  в  1- 4 класах.
  6. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (Члени МО)


 

                                                             Жовтень

ІІ засідання

Тема. Дистанційне навчання як виклик часу

 

 

ЗМІСТ

 
  1. Тренінг: «Нова Українська школа - нові стандарти освіти». (Галина ДЕРКАЧ)       
  2. Майстер-клас «Ранкові  зустрічі».( Учитель 1 класу)
  3.  «Іспит  на  майстерність» (розв’язування педагогічних ситуацій). (Заступник директора з НВР)
  4. Проведення анкетування «Ставлення членів м/о до інтеграції в освітньому   процесі».(Члени   МО)
  5. Новини   з  тематики курсів, вебінарів.  (Ольга КОГУТ)       


 

Січень

ІІІ засідання

Тема. Інновації в освіті

 

 

ЗМІСТ

 

1. Практикум «Інституційний аудит – невід’ємна складова якісної школи» (Галина ДЕРКАЧ )       

2. Методичні перегуки. Перегляд рекомендацій по розробленню вчителем календарно-тематичного планування. Розгляд та затвердження календарно – тематичного планування навчального матеріалу на ІІ семестр.

3. Обговорення та затвердження тематики матеріалів на кращий електронний освітній ресурс (Члени МО) 

4. Лекторій «Громадянська компетенція в Новій Український Школі» 

(Члени МО). 

5. Обмін досвідом роботи «Формування патріотичних та громадянських якостей, морально-етичних принципів особистості в умовах НУШ(Члени МО).

 

Березень

ІV засідання

Тема. «Предметний інтенсив»

 

  

ЗМІСТ                                                                             

                                                                                                       

  1. Тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів». (Шкільний психолог)
  2. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики». (Члени МО) 
  3. Іспит  на  майстерність. «Секрети цікавого навчання під час проведення самопідготовки». (Члени МО)

 

Травень

V засідання

Тема.  Підсумки роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів та групи продовженого дня за навчальний рік



 

 

ЗМІСТ

 

1.

Звіт керівника м/о про підсумки роботи за рік.

голова м/о

2.

Звіт членів м/о про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах…

члени м/о

3.

Панорама ідей «Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на наступний рік»

голова та члени м/о

     

 


ПРОТОКОЛ №1

ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ВІД 30.08.2024

 

Присутні –              4 чол.

Голова МО  –  Галина ДЕРКАЧ

Секретар   –    Вікторія ГАЛИЧЕНКО      

 

                                                Порядок денний:

      1.Звіт  про  роботу методичного об’єднання   вчителів   початкових класів за  минулий  навчальний рік та затвердження   плану   роботи  методоб’єднання  на  2023 – 2024 н.р.  Вибори голови та секретаря МО та розподіл доручень між членами   МО    (Деркач Г.)

      2.Обговорення  методичних   рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2024 - 2025 н.р.»  (Галиченко В. )

       3.Аналіз   навчальних  програм, підручників, зошитів, посібників  для  початкової  школи. Календарне  планування  в  початкових  класах .           (Деркач Г.)

         4. Методичні   рекомендації   до   проведення  у загальноосвітніх закладах   України  Першого   уроку  ( Когут О.)

          5.Розгляд   інструкцій  щодо  ведення Класного  журналу  в  1- 4 класах   загальноосвітніх   навчальних  закладів (Деркач Г.)

         6.Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (Деркач Г.)

    

 

1.  Слухали : Деркач Г., яка проаналізувала роботу  МО  за 2023-2024 н.р.,  вказавши на досягнення та недоліки в роботі.

 Виступили: Малаховецька К. запропонувала оцінити роботу методичного об'єднання учителів початкових класів за 2023-2024 н. р. на «добре» і внесла пропозицію обрати керівником методичного об'єднання Деркач Г.

Деркач Г. зачитала план роботи МО на 2024-2025 н. р.

Ухвалили: роботу методоб’єднання за минулий рік вважати «доброю». Обрати  головою МО  Деркач Г., секретарем – Галиченко В. та затвердити план роботи МО на 2024-2025 н. р. 

2. Слухали: : Деркач Г.  ознайомила вчителів з особливостями організації освітнього процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2024-2025  н.р . 

Виступили: Когут О. звернула увагу присутніх на те, що  вчитель має вільний вибір форм організації навчально-виховного процесу, способів навчальної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту освіти.  

Ухвалили: Протягом  навчального року детально ознайомлюватися  з постановами, листами та наказами Міністерства Освіти і Науки України та новинками методичної літератури. 

 3. Слухали: Деркач Г.  провела аналіз навчальних програм,  підручників, зошитів, посібників  для  початкової  школи, зачитала методичні рекомендації Міністерства Освіти і Науки України. Були обговорені і погодженні календарні плани на перший семестр.      

Виступили:  Галиченко В. запропонувала, надалі керуватися типовими освітніми програмами для 1-2 та 3-4 класів Нової української школи.

 Ухвалили: згідно з рекомендаціями МОН України навчати учнів 1-4 класів за оновленими програмами Нової української школи. Затвердити календарні плани на І семестр 2024-2025 н.р.

  4. Слухали:  Деркач Г.,  виступила з рекомендаціями щодо проведення першого уроку в початкових класах. Вона зауважила, що Міністерство освіти і науки рекомендує присвятити перший урок у 2024 році цілісності нашої держави на тему «Перемагає той, хто пам’ятає».

Виступили:  Когут О. зауважила, що запропоновані рекомендації не повинні використовуватись як усталені норми. 

Ухвалили: опрацювати методичні рекомендації щодо проведення першого уроку, врахувати всі пропозиції та побажання.

5. Слухали:  Деркач Г., яка ознайомила присутніх з інструкціями  щодо  ведення електронного   журналу  в  1- 4 класах   загальноосвітніх   навчальних  закладів.

Ухвалили: Рекомендації взяти до уваги.  Неухильно дотримуватись Інструкцій щодо ведення класних журналів.

6.Слухали: Деркач Г. з рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. 

Вона запропонувала результат оцінювання особистісних надбань учнів 1-2 класів виражати вербальною оцінкою, а оцінювання об’єктивних результатів навчання учнів 3-4 винести на обговорення педагогічної ради школи.

Виступили: Малаховецька К. вважає, що оцінювати учнів 1-2 класів потрібно вербально, а  в 3-4 класах має бути рівневе.

Ухвалили: система оцінювання має відповідати концептуальним засадам НУШ та сприяти досягненню обов’язкових результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової школи. Запропонувати педагогічній раді школи обрати вербальне оцінювання учнів 1-2 класів, а в 3-4 класах за рівнями.

 

 Голова МО :                        Галина ДЕРКАЧ

Секретар :                                Вікторія ГАЛИЧЕНКО

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора