A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Добрянський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Особливості роботи школи в умовах воєнного стану

 

Онлайн курс "Мінна небезпека для дітей» 6-11 років

Онлайн курс "Мінна небезпека для дітей» 12-18 років


 

Алгоритм дій за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”

І. Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення навчальних занять
 
 Підготовчі заходи:

  1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах.

  2. Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості.

  3. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, які передбачені на випадок отримання сигналу.

  4. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу.

  5. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу.

  6. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.

Порядок дій при отриманні сигналу:

  1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу.

  2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття.

  3. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття).

  4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами.

  5. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити помічників.

  6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги.

  7. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

  8. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди.

  9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів.

  10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.


Додаток до наказу №30-ос

Алгоритм дій на випадок сигналів «Повітряна тривога» та «Відбій повітряної тривоги» .

Попередні заходи з підготовки учасників освітнього процесу до дій за сигналом «Повітряна тривога»

Вчитель (класний керівник) під час першого заняття знайомить учнів класу з місцем розташування їхнього укриття, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому. Педагог пояснює учням дії за сигналом «Повітряна тривога». Проводить практичне навчання з евакуації.

Визначає з учнями перелік необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття. Веде суворий облік дітей, що прийшли до закладу освіти , з’ясовує з батьками причини відсутності дитини.

Укриття :

загальна площа -63,6  м2

укриття розраховане на 50 осіб.

Укриття знаходиться приміщенні закладу освіти, встановлені вказівники руху. Передбачено природню вентиляцію приміщень. В укритті централізоване водопостачання відсутнє, є запас питної та технічної води (ємність із технічною водою 1м3, питна бутильована вода). Отоплюється локально (взимку температура не нижче +14° С, вологість не менше 70%). Забезпечено зонування приміщень: медична зона, зона санвузлів (біотуалет- 1, виносні ємності для нечистот- 1 (10 л.), умивальники - 1 з холодною водою, рідким милом для рук). Наявне локальне освітлення, також є резервна система електропостачання (освітлення) - генератор. В укритті один вхід, один аварійний вихід. Для дітей кожного класу визначено лавки та стільці для сидіння, що встановлені в укритті (з урахуванням ширини проходів 0,7 м).

        Розподіл учасників освітнього процесу в укритті організовано за класами.

 

У закладі встановлено покажчики напрямку руху до укриття для швидкого та безпечного переміщення. Розподіл класів за кімнатами: відповідно до схеми розміщення та руху учнів закладу.

Дії вчителів у разі проведення занять та увімкнення сигналів тривоги

У випадку сигналу «Повітряна тривога»:

    1. Відповідальна особа (черговий працівник) подає сигнал «Повітряна тривога» шкільним дзвінком.

  1.  Вчитель сповіщає учнів про загрозу, шикує учнів в приміщенні класу, супроводжує шеренгу здобувачів освіти до укриття (за визначеним маршрутом та графіком).
  2.  Для супроводу учнів початкових класів можуть бути залученні інші працівники закладу.
  3. Відповідальна особа (заступник директора з навчально-виховної роботи) після оголошення сигналу оповіщення перевіряє всі приміщення закладу на відсутність у них дітей та працівників, по завершенню перевірки прямує до укриття.

   5.  Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення, під керівництвом чергового педагога рухаються до укриття.

   6. У середині укриття вчителі повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця, визначені для класу, доповісти заступнику директора з навчально-виховної роботи про кількість осіб в укритті та кількість дітей, які були на заняттях до сигналу тривоги.

   7.  Під час перебування в укритті вчителі організовують змістовну діяльність учнів, здійснюють необхідну психологічну підтримку та заходи для спокійного перебування в закритому приміщенні.

  1. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги вчителі під керівництвом заступника організовано виводять учнів з укриття згідно з графіком.
  2.  Спокійне переміщення дітей із особливими освітніми потребами до укриття здійснюють вчителі-предметники та психологічна служба закладу.
  3. Для швидкого надання медичної допомоги в приміщенні укриття перебуває медична сестра закладу, яка контролює стан здоров'я учнів та працівників, температуру та вологість повітря, дотримання протиепідемічних вимог.
  4.  Дезінфекція та вологе прибирання проводиться після кожного використання укриття (включає очищення і дезінфекцію дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо).

Дії працівників їдальні у разі увімкнення сигналу « Повітряна тривога»

Під час увімкнення сигналу тривоги всі учні повинні припинити процес харчування і у супроводі учителів організовано перейти до укриття та перебувати там до завершення тривоги.

Булочки, тістечка, пиріжки, фрукти дітям дозволяється взяти із собою в укриття.

 

    Працівники їдальні зобов’язані утилізувати готові страви, що були порціоновані учням після сигналу «Відбій повітряної тривоги». За наявності індивідуальних контейнерів для харчових продуктів готові страви перекладаються в них для прийому в укритті.

     У разі оголошення сигналу «Повітряна тривога» під час приготування страв, працівники харчоблоку зобов’язані призупинити технологічний процес, знеструмити обладнання, перекрити водопостачання, вимкнути світло та перейти до укриття. Після завершення тривоги технологічний процес відновлюється з урахуванням конкретних страв, стадії їх готовності терміну їх зберігання: готові страви (технологічний процес яких завершився) можуть зберігатися до 2 годин в незмінних ємкостях (в посуді приготування). Такі страви в подальшому підлягають термічній обробці, бракеражу та видачі.                                                                                                             Готові страви, що зберігалися 2 і більше години, підлягають утилізації.

Готові страви, які знаходяться на плиті в ємкостях приготування терміном до 2 годин, підлягають бракеражу, повторній термічній обробці, повторному бракеражу та видачі для споживання більше 2 годин, підлягають утилізації.

 

Директор                                                       Микола КОВАЛЬ

 

Лист МОН №1/17310-23 від 03.11.2023

Щодо окремих питань
організації освітнього процесу
в умовах воєнного стану

Шановні колеги!
До Міністерства освіти і науки України надходять численні звернення щодо
окремих питань організації освітнього процесу в закладах загальної середньої
освіти, зокрема в разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших
відповідних сигналів оповіщення.
Наголошуємо, що в умовах воєнного стану одним із пріоритетних завдань
держави є збереження життя та здоров’я її громадян, особливо дітей, та
забезпечення їх доступу до освіти.
Відповідно до статті 571 Закону України «Про освіту» державні гарантії
в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану
здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, у тому числі
тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану
в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку
(особливий період), були вимушені змінити місце проживання (перебування),
залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання
(перебування) на час особливого періоду гарантується організація освітнього
процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш
безпечною для його учасників.
Листом від 16.08.2023 № 1/12186-23 Міністерство освіти і науки України
поінформувало керівників обласних, Київської міської військових адміністрацій
про особливості організації 2023/2024 навчального року в умовах правового
режиму воєнного стану.
Освітній процес у закладах загальної середньої освіти в 2023/2024 н. р.,
відповідно до рішень обласних, Київської міської військових адміністрацій
та засновників закладів освіти, може бути організовано за очною, дистанційною
формами навчання або їх поєднанням (за змішаним режимом) залежно
від можливостей фонду захисних споруд цих закладів.
Міністерство освіти і науки України наголошує, що освітній процес в
умовах воєнного стану повинен бути орієнтований, перш за все, на створення
безпечних умов навчання.
При організації освітнього процесу, незалежно від обраної форми (очної,
дистанційної, змішаного режиму), у разі увімкнення сигналу «Повітряна
тривога» або інших сигналів оповіщення потрібно забезпечити безумовне
переривання навчання. Учасники освітнього процесу повинні організовано
прослідувати до споруд цивільного захисту і перебувати там до скасування
тривоги, за можливості продовжуючи навчання в укритті.
Після відбою тривоги рекомендуємо продовжити освітній процес
із урахуванням необхідного корегування, зокрема шляхом внесення змін до
календарно-тематичних планів у межах розкладу навчальних занять,
затвердженого керівником закладу освіти.
Механізм забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти
за дистанційною формою визначено Положенням про дистанційну форму
здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства
освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115, зареєстрованим у Міністерстві
юстиції України 28 вересня 2020 року за № 941/35224.
Дистанційне навчання може передбачати навчальні (у тому числі практичні,
лабораторні) заняття, вебінари, онлайн-форуми та конференції, самостійну
роботу, дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність, навчальні ігри,
консультації та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою
програмою закладу освіти (навчальними програмами з окремих предметів
(інтегрованих курсів).
Спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних
занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею
відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або
асинхронному режимі.
Звертаємо увагу, що при проведенні навчального заняття в синхронному
режимі, у разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів
оповіщення, педагогічні працівники повинні зупинити урок та закцентувати
увагу школярів на необхідності прослідування учасників освітнього процесу
до безпечного місця, де за можливості й відповідних технічних умов можна
продовжити навчання.
Із метою забезпечення безперервності освітнього процесу у випадку частого
оголошення сигналу «Повітряна тривога», зокрема в закладах загальної
середньої освіти, розміщених на прифронтових територіях, пропонуємо
застосовувати асинхронний режим проведення навчальних занять.
Наголошуємо, що питання безпеки учасників освітнього процесу має
бути на першому місці при визначенні формату проведення навчальних
занять у школі.
Просимо поінформувати керівників закладів освіти про персональну
відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти,
педагогічних та інших працівників під час освітнього процесу в закладі освіти.


З повагою
Заступник Міністра Андрій СТАШКІВ


Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора