Соціальний педагог закладу освіти
Соціально-психологічна служба
Добрянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Завдання психологічної служби:
- збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
- сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної й соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Мета діяльності психологічної служби:
- сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти; - охорона психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
У своїй діяльності психологічна служба керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги» та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Положенням про психологічну службу у системі освіти України.
Психологічна служба співпрацює з органами охорони здоров’я, соціальної політики, молоді та спорту, внутрішніх справ, іншими органами виконавчої влади, а також комунальними закладами соціального захисту дітей, підтримки сімей, дітей та молоді, фахівцями із соціальної роботи об’єднаних територіальних громад, громадськими організаціями. Працівники психологічної служби закладу освіти підпорядковуються директору з усіх питань діяльності.
Напрями діяльності працівників психологічної служби:
- діагностика виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально--психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
- профілактика своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- корекція усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
- навчальна діяльність форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
- консультування багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
- зв’язки з громадськістю діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
- просвіта формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
До складу психологічної служби входить практичний психолог та соціальний педагог закладу освіти.
Посада практичного психолога (0.25ст.) у 2023-2024 н.р. вакантна.
Соціально-педагогічний патронаж у закладі освіти здійснює соціальний педагог Когут Н.П. (0.25ст.)
Тривалість робочого дня соціального педагога закладу освіти – 2 години (1 година - практична діяльність, 1 година- методично - організаційна робота).
Свою діяльність соціальний педагог закладу освіти здійснює як у закладі освіти (психологічна просвіта, діагностична, консультативна, освітня діяльність, обробка результатів досліджень тощо), так і за його межами (підготовка до проведення заходів, оформлення робочої документації, планування, звітність, робота у навчально-методичних та наукових центрах, громадських організаціях тощо).
Соціальний педагог закладу освіти здійснює:
- соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
- профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
- вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому.
Соціальний педагог закладу освіти бере участь у:
- роботі педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семінарів і засідань методичних об’єднань;
- плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;
- наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів.
Соціальний педагог закладу освіти сприяє:
- взаємодії закладів освіти, сім’ї та суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
- захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
- формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;
- попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу.
Соціальний педагог закладу освіти має суміщене робоче місце, не має окремого кабінету для групової та індивідуальної роботи, що забезпечується необхідними технічними засобами, канцелярським приладдям, навчально-методичними матеріалами тощо.
Працівники психологічної служби здійснюють індивідуальну діагностику, корекцію за запитом учасників освітнього процесу, отримавши письмову згоду батьків (законних представників). Зазначена згода може бути відкликана у будь-який момент.
ГРАФІК РОБОТИ
соціального педагога
Добрянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради
Черкаської області
Когут Нелі Петрівни
у 2023-2024 н.р.
Дні тижня |
Інтервали робочого часу |
|
з _______ год |
по _______ год |
|
Понеділок |
11.00 |
13.00 |
Вівторок |
11.20 |
13.20 |
Середа |
11.00 |
13.00 |
Четвер |
11.00 |
13.00 |
П’ятниця |
11.20 |
13.20 |
Річний план
роботи соціального педагога
Добрянського
закладу загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради
Черкаської області
Когут Нелі Петрівни
на 2023- 2024 навчальний рік
Вступ
Річний план роботи соціального педагога складено відповідно до нормативно-правової бази, на якій ґрунтується діяльність працівників шкільної психологічної служби: Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
У своїй діяльності соціальний педагог керується Загальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Етичним кодексом соціального педагога та іншими нормативно-правовими документами, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби:
Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»;
Лист МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році”;
Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;
Лист МОН від 24.08.2023 №1/12702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023-2024 навчальному році»;
Наказ МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»;
Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»;
Закон «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю»;
Закон «Про соціальні послуги»;
Закон України від 7 січня 2018 р. «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
Указ Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020 «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовищау новій українській школі»;
Указ Президента України від 21 вересня 2020 року № 938/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства»;
Постанова КМУ від 01 червня 2020 р. № 585 «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах»;
Постанова КМУ від 1 червня 2020 р. № 587 «Про організацію надання соціальних послуг»;
Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами»;
Наказ Міністерства освіти і науки України № 1646 від 28 грудня 2019 року «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394;
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.04.2020 № 063/4673«Роз'яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 No1646»;
Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 № 1/9-790 щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу.
І. Аналітична частина
У 2022-2023 н.р. свою роботу як соціальний педагог планувала та здійснювала за такими пріоритетними напрямами роботи психологічної служби у системі освіти:
- діагностика,
- профілактика,
- навчальна діяльність,
- консультування,
- звʼязки з громадськістю,
- просвіта,
- організаційно-методична робота.
Протягом 2022/2023 н.р. здійснювала соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу, осіб, які потребують підтримки та піклування; організовувала просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей; булінгу; торгівлі людьми; злочинності; алкоголізму; наркоманії тощо. Було вивчено та проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів освіти, класу, шкільного колективу в цілому.
Брала участь у роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних семінарів, плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі, надавала допомогу дітям, що потребують посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.
У своїй роботі сприяла взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечувала консультативну допомогу батькам, учням, захищала права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, формувала у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру здорового способу життя, брала участь у попередженні та усуненні конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганні та протидії домашньому насильству.
В закладі освіти створено банк даних дітей з інвалідністю, ООП та СЖО; банк даних малозабезпечених, багатодітних, неповних сімей, дітей-сиріт та напівсиріт. Під особливою увагою знаходяться учні «групи ризику» та учні, схильні до правопорушень та пропусків занять без поважних причин.
Учні пільгового контингенту постійно залучаються до участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, учні залучаються до проведення акцій, тренінгів, «круглих» столів, профілактично-просвітницьких заходів різного спрямування та тематики.
Одним із основних завдань соціального педагога було і залишається збереження й зміцнення психологічного, фізичного, ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу, зосередження уваги на формуванні навичок безпечної поведінки у здобувачів освіти в умовах правового режиму воєнного стану.
Основні завдання на 2023/2024 навчальний рік:
-охорона і захист прав та інтересів дітей;
-вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
-виявлення інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
-орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
- орієнтація учнів на безконфліктну взаємодію у соціумі.
Особливу увагу в 2023-2024 навчальному році планую приділяти:
-створенню безпечного освітнього середовища;
-підвищенню в учнів мотивації до навчання;
-попередженню дитячих конфліктів та булінгу, соціальної дезадаптації учнів;
-формуванню в учнів критичного мислення, навичок самопрезентації, активної громадської позиції;
-укріпленню між учасниками освітнього процесу довірливих та доброзичливих стосунків.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання їй комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.
Перед соціальним педагогом закладу освіти поставлені завдання:
- Забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального , морального та ментального здоров’я особистості;
- Формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально-значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;
- Створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей дитини, її позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності, її пристосованості до життя, попередження тупикових ситуацій в особистому розвитку;
- Надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки.
Соціальний педагог покликаний попередити проблему, своєчасно виявити та усунути причини, які сприяють її виникненню, забезпечити профілактику різноманітних негативних явищ (моральних, фізичних, соціального характеру), відхилень у поведінці учнів, їх спілкуванні.
ІІІ. Змістова частина
№ з/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/ аудиторія |
Відмітка про викона ння |
|
|
|
||||
1.1 |
Соціально-педагогічна паспортизація школи та класів (виявлення категорійних учнів, сімей). |
До 30-го вересня |
Учні 1-10-х класів, класні керівники |
|
|
1.2 |
Оновлення списків, банку даних дітей пільгових та соціально-незахищених категорій. |
Вересень |
Класні керівники |
|
|
1.3 |
Поновлення списків дітей, які потребують особливої педагогічної уваги, написання річного плану роботи з цією категорією дітей, індивідуального плану роботи з кожною дитиною. |
Вересень |
Діти, які потребують посиленої педагогічної уваги
|
|
|
1.4 |
Своєчасне виявлення і постановка на облік дітей, які потребують соціальної підтримки. |
Вересень, січень за потребою |
Учні школи |
|
|
1.5 |
Укладання банку даних учнів, які мають особливі освітні потреби, укладання індивідуальних планів роботи з учнями. |
Вересень |
Учні з ООП |
|
|
1.6 |
Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-го,5-го,10-го класів. |
Вересень-жовтень |
Учні 1-го, 5-го, 10-го класів |
1-го класу до 30 вересня |
|
1.7 |
Проведення групових адаптаційних занять. |
Вересень-жовтень |
Учні школи |
|
|
1.8 |
Проведення тестування з проблем паління, наркоманії та алкоголізму для учнів 8-9-го класів. |
вересень |
Учні 8-9-го класів |
|
|
1.9 |
Анкетування учнів початкових, середніх та старших класів щодо якості харчування в закладі освіти. |
До 20-го жовтня |
Учні 1-4, 5-10 класів |
|
|
1.10 |
Експертне опитування вчителів щодо: - виявлення дітей, схильних до асоціальної поведінки; - виявлення дітей схильних до пропусків уроків без поважних причин; - дезадаптованих учнів. |
Протягом року |
Класні керівники, батьки |
|
|
1.11 |
Виявлення та облік дітей, що потребують посиленої уваги з боку педагогічного колективу (діти-сироти, діти з неповних, малозабезпечених та багатодітних сімей). |
Протягом року |
Вчителі, батьки |
|
|
1.12 |
Анкетування щодо вивчення проблеми обізнаності учнівської молоді з питання протидії торгівлі людьми та експлуатації дитячої праці. |
жовтень |
Учні 5-10-х класів |
|
|
1.13 |
Проведення діагностичної роботи з класними керівниками 1-10-х класів (за запитом). |
Жовтень-грудень |
Учні 1-10-х класів |
|
|
1.14 |
Обробка результатів діагностики учасників освітнього процесу. |
Жовтень-грудень |
Учасники ОП |
|
|
1.15 |
Проведення діагностичних заходів з учнями, які мають особливі освітні потреби. |
Жовтень - квітень |
Учні з ООП |
|
|
1.16
|
Діагностична робота з усіма учасниками освітнього процесу для з’ясування проблемних питань соціально-психологічного супроводу дітей та їх сімей. |
Протягом року |
Вчителі, учні |
|
|
1.17 |
Організація соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, у тому числі з інвалідністю. |
Протягом року |
Діти з особливими потребами |
|
|
1.18 |
Робота з обдарованими дітьми спільно з класними керівниками. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
1.19 |
Робота з дітьми, схильними до девіантної поведінки. |
Протягом року |
Діти, схильні до девіантної поведінки |
|
|
1.20 |
Тестування на визначення рівня толерантності для учнів 5-9 класів. |
16 листопада |
Учні 5-9-х класів |
|
|
1.21 |
Анкетування учнів з метою виявлення випадків насильства над дітьми. |
Листопад |
Учні школи |
|
|
1.22 |
Анкетування учнів 9 класу щодо подальшого навчання та працевлаштування. |
22-26 листопада |
Учні 9 класу |
|
|
1.23 |
Адаптація учнів 5-го класу та створення умов для розвитку індивідуальних здібностей дитини. |
Листопад |
Учні 5-го класу |
|
|
1.24 |
Виявлення знань з проблем: ВІЛ/СНІД, наркоманія, тютюнопаління. |
Листопад - грудень |
Учні 5-10-х класів |
|
|
1.25 |
Вивчення обізнаності учнів про формування навичок здорового способу життя (анкетування). |
Грудень |
Учні 5-9-х класів |
|
|
1.26 |
Проведення моніторингу інформованості про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень учнів |
20-24 грудня |
Учні школи |
|
|
1.27 |
Анкета «Протидія булінгу» |
Січень |
Учні школи |
|
|
1.28 |
Проведення діагностики за допомогою методики Дж.Тейлора «Шкала прояву тривожності». |
Січень |
Учні школи |
|
|
1.29 |
Обробка результатів, аналіз роботи з дітьми пільгового контингенту, занесення даних до індивідуальних карток. |
Січень |
Учні школи |
|
|
1.30 |
Анкетування «Безпечне поводження в Інтернеті». |
Лютий (10 лютого) |
Учні 5-10-х класів |
|
|
1.31 |
Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти шляхом проведення опитування (анкетування учнів). |
Лютий |
Учні школи |
|
|
1.32 |
Проведення діагностичної роботи на визначення схильностей до професійних переваг за допомогою методики «Карта інтересів». |
Лютий |
Учні 9-го класу |
|
|
1.33 |
Проведення діагностики рівня розвитку пізнавальних процесів учнів 2-4-х класів. |
Лютий- квітень |
Учні 2-4-х класів |
|
|
1.34 |
Діагностика професійних інтересів учнів 9-го класу (анкетування). |
Березень |
Учні 9 класу |
|
|
1.35 |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування. |
Травень |
Учні школи |
|
|
1.36 |
Створення безпечного емоційно-психологічного середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності (анкетування учнів 8-10 класів) |
Протягом року |
Учні 8-10-х класів |
|
|
1.37 |
Проведення моніторингу соціальної адаптації учнів школи та рівня їхньої вихованості. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
1.38 |
Організація соціально-педагогічного супроводу сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах. |
Протягом року |
Діти, батьки, вчителі |
|
|
1.39 |
За потребою проведення опитувальника суїцидальної поведінки учнів. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
1.40 |
Індивідуальна та групова діагностика учнів, батьків та вчителів за запитом. |
Протягом року |
Учні, батьки (опікуни), вчителі |
|
|
1.41 |
Розробка рекомендацій для вчителів, класних керівників щодо профілактичної роботи з учнями за результатами спостережень та анкетувань. |
Протягом року |
Вчителі, класні керівники |
|
|
2. Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок |
|||||
2.1 |
Поставка на облік учнів, схильних до правопорушень; учнів, які потребують корекції поведінки, учнів із сімей соціального ризику. |
До 11-го вересня |
Учні школи схильні до правопору шень |
|
|
2.2 |
Участь у Всеукраїнському рейді «Урок». |
Вересень |
Учні школи |
|
|
2.3 |
Проведення консультацій з вчителем 1- класу за результатами спостереження. |
Вересень-листопад |
Вчитель 1-го класу |
|
|
2.4 |
Поновлення даних про дітей, які схильні до безпідставних пропусків уроків. |
До 11-го жовтня |
Учні , схильні до пропусків занять |
|
|
2.5 |
Проведення години спілкування з протидії торгівлі людьми. |
18 жовтня |
Учні 9-10-го класів |
|
|
2.6 |
Загальношкільний рейд «Скажемо «НІ» запізненням». |
Протягом жовтня |
Учні школи |
|
|
2.7 |
Перегляд відеофільму «Запобігання шкідливим звичкам». |
Жовтень |
Учні 8-9-х класів |
|
|
2.8 |
Година відвертих думок «Жити чи палити?». |
Жовтень |
Учні -8-10-го класів |
|
|
2.9 |
Проведення превентивних занять «Корисні навички» щодо розвитку навичок безконфліктного спілкування та ведення здорового способу життя. |
Жовтень, листопад |
Учні 1-4-х класів |
|
|
2.10 |
Проведення превентивних занять «Корисні навички», спрямованих на розвиток самоповаги, вміння взаємодіяти з оточуючими, вести здоровий спосіб життя тощо. |
Листопад
|
Учні 5-8-х класів |
|
|
2.11 |
Рейди-перевірки відвідування учнями навчальних занять. |
Перша декада листопада |
Учні школи |
|
|
2.12 |
Що таке електронний булінг. Як його уникнути? (профілактична бесіда для 5-6 класів) |
16-17 листопада |
Учні 5-6 класів |
|
|
2.13 |
Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» (за окремим планом). |
Листопад |
Учні 1-11-х класів |
|
|
2.14 |
Проведення корекційно-розвивальних занять для учнів, які мають проблеми в ході адаптаційного періоду |
Листопад - грудень |
Учні школи |
|
|
2.15 |
Бесіда «Діти мають право на…» (ознайомлення з Конвенцією ООН про права дитини). Конкурс малюнків «Права дитини». |
Грудень |
Учні 1-4-х класів |
|
|
2.16 |
Інформаційно-просвітницька акція до Всесвітнього Дня боротьби проти СНІДу. |
1 грудня |
Учні, батьки, педагоги |
|
|
2.17 |
Проведення лекцій щодо формування толерантного ставлення до людей з особливими потребами. |
3 грудня |
Учні школи |
|
|
2.18 |
Лекція «Наркоманія і дитина». |
ІІ тиждень грудня |
Учні школи |
|
|
2.19 |
Позакласний захід «Особливості праці неповнолітніх» |
І тиждень лютого |
Учні школи |
|
|
2.20 |
Відеоуроки на тему: «Інтернет - користь чи прихована небезпека» |
9-10 лютого |
Учні школи |
|
|
2.21 |
Заняття з елементами тренінгу «Булінг та кібербулінг - реальна проблема сьогодення». |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.22 |
Спілкування «Взаємини в сімʼї». |
За потребою |
Батьки, учні
|
|
|
2.23 |
Проведення адміністративного контролю за відвідуванням учнями навчальних занять. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.24 |
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.25 |
Проведення заходів щодо виявлення ознак вживання учнями алкоголю, тютюну, наркотиків та проведення відповідних профілактичних заходів. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.26 |
Здійснення контролю щодо виявлення й поширення фактів жорстокого поводження з дітьми працівників, учнів школи та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності. |
Протягом року |
Учні школи, працівники |
|
|
2.27 |
Систематичне доведення та розʼяснення нових нормативно-правових документів з питань профілактики злочинних проявів серед дітей та підлітків вчителям, батькам та учням. |
Протягом року |
Вчителі, учні та батьки |
|
|
2.28 |
Передбачення результатів проведення соціально-педагогічних досліджень. |
Протягом року |
|
|
|
2.29 |
Організація зустрічей з представниками поліції з метою проведення профілактичних та розʼяснювальних бесід для учнів. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.30 |
Індивідуальна профілактична робота з учнями, схильними до правопорушень. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.31 |
Проведення роботи з дітьми, які пропускають школу без поважних причин. Налагодження постійного контакту з батьками цих дітей. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.32 |
Забезпечення контролю за навчанням і вихованням дітей, які потребують соціального захисту й схильні до пропусків навчальних занять. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.33 |
Формування у підлітків навичок здорового способу життя, негативного ставлення до наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління. (перегляд відеофільмів, проведення тренінгових занять) |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
2.34 |
Профілактичні бесіди з батьками щодо запобігання насиллю в сім’ї, торгівлі людьми, тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії. |
За планом школи |
Батьки |
|
|
2.35 |
Залучення учнів «групи ризику» до гурткової роботи. |
Вересень
|
Учні «групи ризику» |
|
|
2.38 |
Профілактична робота з батьками. Виступи на батьківських зборах. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
3. Навчальна діяльність |
|||||
3.1 |
Індивідуальні заняття з учнями , які мають проблеми зі спілкуванням з однолітками |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
4. Консультування |
|||||
4.1 |
Соціально-педагогічна допомога учням, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих умовах. |
За потребою |
Учні 1-10-х класів
|
|
|
4.2 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій вчителів з проблеми «Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в закладі освіти або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня». |
За потребою |
Вчителі |
|
|
4.3 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій для батьків учнів школи |
Протягом року |
Батьки учнів |
|
|
4.4 |
Індивідуальні та групові консультації батьків та педагогів з питань соціальної адаптації дітей до школи, до нових умов навчання (учні 1-го та 5-го класів) |
Вересень |
Батьки учнів, педагоги |
|
|
4.5 |
Консультативна робота з учнями «групи ризику», з учнями , схильними до виникнення залежностей (тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії) та схильних до правопорушень. |
Протягом року |
Учні «групи ризику» |
|
|
4.6 |
Консультація учнів, які стоять на внутрішкільному обліку щодо профілактики здорового способу життя, суїцидальних нахилів, бездоглядності та злочинності. |
Протягом року |
Учні, які стоять на внутрішкільному обліку |
|
|
4.7 |
Консультування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
4.8 |
Надання індивідуальних та групових психологічних консультацій учасникам освітнього процесу. |
Лютий |
Учасники ОП |
|
|
4.9 |
Консультування учнів 9-го та 10-го класів з питань професійного самовизначення. |
Березень |
Учні 9-го та 10-го класів |
|
|
4.10 |
Надання консультацій зі збереження ментального здоров’я членам педагогічного колективу. |
Протягом року |
Педагогіч ний колектив |
|
|
4.11 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій учнів. |
Протягом року |
Учні |
|
|
4.12 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій батьків. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
4.13 |
Індивідуальні консультації батьків за результатами діагностики, за запитами батьків, педагогів. |
За планом роботи школи |
Батьки |
|
|
4.14 |
Консультації дітей, батьки яких знаходяться за кордоном або на заробітках. |
Протягом року |
Діти, батьки яких знаходяться за кордоном |
|
|
4.15 |
Консультативна підтримка дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів. |
Протягом року |
Діти позбавлені батьківського піклування та їх опікуни |
|
|
4.16 |
Консультативна підтримка сімей, які потрапили у складні життєві обставини. |
Протягом року |
Сім’ї СЖО |
|
|
4.17 |
Консультативна підтримка дітей, батьки, яких знаходяться в зоні проведення бойових дій. |
Протягом року |
Діти батьки, яких знаходяться в зоні бойових дій. |
|
|
4.18 |
Індивідуальні консультації дітей-переселенців та їх сімей. |
Протягом року |
Діти-переселенці |
|
|
4.19 |
Індивідуальні консультації за запитом. |
Протягом року |
Учні, батьки, педагоги |
|
|
5.Зв’язки з громадськістю |
|||||
5.1 |
Обстеження житлово-побутових умов проживання учнів пільгових та соціально -незахищених категорій. (Громадський огляд умов проживання дітей з категорійних сімей ) Складання відповідних актів. |
До 30-го вересня |
|
|
|
5.2 |
Проведення роз’яснювальної роботи з батьками здобувачів освіти щодо їх відповідальності за відвідування учнями занять. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
5.3 |
Організація консультпункту за участю батьків-фахівців з питань медичного, правового та гуманітарного характеру. |
І тиждень січня |
Батьки |
|
|
5.4 |
Воркшоп «Партнерство та комунікація з батьками» |
29 березня |
Батьки |
|
|
5.5 |
Психологічний супровід неблагополучних сімей та сімей, які потрапили у складні життєві обставини |
Протягом року |
|
|
|
5.6 |
Відвідування сімей учнів вдома, бесіди з батьками. |
За потребою Протягом року |
|
|
|
5.7 |
Співпраця зі службою у справах дітей, сім’ї та молоді. |
Протягом року |
|
|
|
5.8 |
Співпраця з представниками правоохоронних органів. |
Протягом року |
|
|
|
5.9 |
Співпраця з ССД, СКМСД з питань профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва та жебракування серед учнів. |
Протягом року |
|
|
|
5.10 |
Організація зустрічей учнів із медичними працівниками. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
5.11 |
Відвідування сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах або є біженцями чи переселенцями. |
Протягом року |
|
|
|
5.12 |
Вивчення рівня житлово-побутових умов та емоційно-психологічної сфери родин учнів, схильних до правопорушень. |
Протягом року |
Учні, схильні до правопору шень |
|
|
5.13 |
Здійснення контролю за організацією навчання учнів, які не можуть відвідувати заклад освіти за станом здоровʼя. |
За потребою Протягом року |
Учні |
|
|
5.14 |
Участь у заходах, організованих державними та громадськими організаціями, що опікуються захистом прав дітей (служба у справах дітей, відділ кримінальної міліції у справах дітей тощо). |
Протягом року |
|
|
|
6. Просвіта |
|||||
6.1 |
Здійснення соціально-педагогічного патронажу дітей соціально-незахищених категорій. |
Вересень |
Учні школи |
|
|
6.2 |
Проведення індивідуальної роботи з учнями, які користуються транспортом |
До 15-го вересня |
Учні школи |
|
|
6.3 |
Забезпечення наявності плану-схеми безпечного маршруту до школи в селі, ознайомлення здобувачів освіти з найбільш безпечним маршрутом до закладу освіти |
До 10-го вересня |
Учні школи |
|
|
6.4 |
Обговорення питання протидії булінгу на класних батьківських зборах. |
До 25-го вересня |
Класні керівники Батьки |
|
|
6.5 |
Тренінг для учнів 9-10-х класів «Ризикована поведінка молоді» |
11-15 жовтня |
Учні 9-10-х класів |
|
|
6.6 |
День протидії торгівлі людьми та експлуатації дитячої праці. |
ІІ тиждень жовтня |
5 - 10-і класи |
|
|
6.7 |
Інтерактивне заняття на тему: «Роль кохання у житті людини» для учнів 10-го класу. |
ІІ тиждень лютого |
Учні 10-го класу |
|
|
6.8 |
Тренінг для учнів 9-го класу «Початок професійного самовизначення» (або «Самовизначення і вибір професії»). |
3 листопада |
Учні 9-го класу |
|
|
6.9 |
Міжнародний день доброти. Проведення бесід на тему: «Твори добро , бо ти -людина». |
13 листопада |
Учні школи |
|
|
6.10 |
16 листопада – Міжнародний день толерантності. Година толерантності «Толерантність – шлях до миру» |
16 листопада |
Учні 7-8-го класів |
|
|
6.11 |
Бесіда «Ми різні, але ми – рівні. Принцип толерантності». |
16 листопада |
Учні школи |
|
|
6.12 |
Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. (Акція «16 днів проти насильства») |
18 листопада |
Учні школи |
|
|
6.13 |
«Стоп насильству! Бережіть жінок» - тренінг для учнів 7,8-го класів до Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок. |
25 листопада |
Учні 7, 8-го класів |
|
|
6.14 |
Тиждень психології «Пізнай себе – пізнаєш світ» (за окремим планом) |
13-17 листопада |
Учні школи |
|
|
6.15 |
Тренінгове заняття для вчителів «Навчіться бути щасливими» |
Листопад |
Вчителі |
|
|
6.16 |
Ознайомлення учнів з основними правовими актами в галузі захисту прав людини. |
Листопад |
Учні школи |
|
|
6.17 |
Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Участь школярів у освітньо-виховних акціях до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом |
1 грудня |
Учні школи |
|
|
6.18 |
3 грудня – Міжнародний день інвалідів Виховна година-тренінг «Зрозуміти іншого» (Прищеплення толерантного ставлення до людей з особливими потребами). |
3 грудня |
Учні школи |
|
|
6.19 |
Організація зустрічі з представниками центру зайнятості та випускниками школи, які є студентами ВУЗів |
7 грудня |
Учні 9,10-го класів |
|
|
6.20 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом». |
До 9-го грудня |
Учні школи |
|
|
6.21 |
Участь у Всеукраїнському тижні «Стоп булінг» (за окремим планом) |
10-14 грудня |
Учні школи |
|
|
6.22 |
Проведення просвітницьких, профілактичних та корекційних бесід з учнями, які знаходяться на внутрішньо шкільному обліку, з учнями «групи ризику». |
Грудень-травень |
Учні «групи ризику» |
|
|
6.23 |
10 лютого – День безпечного Інтернету Прес-конференція з учнями 8-10-го класів «Які загрози несе нам Інтернет?» |
9-10 лютого |
Учні 8-9-го класів |
|
|
6.24 |
Проведення занять з учнями 11-класу, які навчаються за екстернатною формою навчання на тему: «Підготовка до зовнішнього незалежного тестування». |
Лютий |
Учні 11-го класу (екстернат) |
|
|
6.25 |
Проведення інформаційного заняття з елементами тренінгу щодо професійного самовизначення з учнями 9-го класу. |
Лютий |
Учні 9-го класу |
|
|
6.26 |
Активізація професійного самовизначення з використанням активних форм роботи (профорієнтаційні ігри, диспути тощо). |
Лютий-березень |
Учні 9, 10-х класів |
|
|
6.27 |
Тиждень профорієнтаційної роботи |
березень |
Учні 9, 10-х класів |
|
|
6.28 |
Ток-шоу «Байдужість – це проблема чи норма життя?» |
30 березня |
Учні школи |
|
|
6.29 |
Семінар «Особистість учителя як чинник навчання» |
квітень |
Вчителі школи |
|
|
6.30 |
Проведення виховних годин, бесід, лекцій, акцій, конкурсів малюнків та занять, присвячених Всесвітньому дню здоровʼя. |
7 квітня |
Учні школи |
|
|
6.31 |
Бесіда з учнями на тему: «Як успішно скласти ДПА та ЗНО. Як подолати хвилювання». |
Квітень |
Учні 4-го, 9-го,11-го (екст.) класів |
|
|
6.32 |
Анкетування учасників освітнього процесу щодо булінгу, його видів, шляхів подолання. Класні і години на тему: «Стоп булінг» або «Зупинимо булінг разом». |
Квітень |
Учні школи, Вчителі 6-10 кл. |
|
|
6.33 |
Проведення зустрічей з працівниками центру зайнятості (9, 10 класи) |
Протягом місяця (квітень) |
Учні 9-го, 10-го класів |
|
|
6.34 |
Організація соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, у тому числі з інвалідністю, та супроводу сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
6.35 |
Систематичне доведення та розʼяснення нових нормативно-правових документів з питань охорони прав та соціального захисту дітей пільгових категорій. |
Протягом року |
Діти пільгових категорій |
|
|
6.36 |
Проведення годин спілкування, годин довіри на тему: «Твоє життя – твій вибір». |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
6.37 |
Організація просвітницької діяльності щодо ознайомлення учнів з інформацією, куди й до кого звертатися, якщо порушуються їхні права. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
6.38 |
Індивідуальна соціально-перетворювальна робота з учнями, схильними до асоціальної поведінки, через проведення виховних просвітницьких заходів. |
Протягом року |
Учні 5-10-х класів |
|
|
6.41 |
Допомога дітям під час адаптації в новому колективі та закладі освіти. (Діти-переселенці; діти, що змінили заклад освіти). |
За потребою |
Новоприбу лі учні |
|
|
6.42 |
Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з батьківською громадськістю щодо формування ментального здоров’я сучасних дітей |
Протягом року |
Батьківська громадськість |
|
|
6.43 |
Обговорення питання щодо здійснення контролю з боку батьків за дотриманням норм поведінки дітей в позаурочний час |
Протягом року За потребою |
Батьки Вчителі
|
|
|
6.44 |
Підготовка та проведення тренінгових занять. |
Протягом року |
Учні |
|
|
6.45 |
Виступи на класних годинах. |
Протягом року |
Учні |
|
|
6.46 |
Виступи перед працівниками на педрадах, семінарах. |
Протягом року |
|
|
|
6.47 |
Виступи на батьківських зборах за запитом класних керівників та адміністрації школи. |
Протягом року |
За запитом |
|
|
6.48 |
Виступ на батьківських зборах для батьків 1-гокласу на тему: «Вікові особливості розвитку дитини 7-го року життя», «Про результати перебігу адаптаційного періоду». |
За планом роботи школи |
Батьки |
|
|
6.49 |
Просвітницька робота з батьками щодо попередження шкідливих звичок у дітей. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
7. Інше (організаційно-методична,соціально-захисна функція) |
|||||
7.1. Організаційно-методична функція |
|||||
7.1.1 |
Складання плану роботи на рік. |
І тиждень вересня |
|
|
|
7.1.2 |
Коригування плану роботи. |
Щомісяця |
|
|
|
7.1.3 |
Інформування та звітність до відділу освіти, молоді та спорту |
За потребою |
|
|
|
7.1.4 |
Ведення робочого журналу соціального педагога. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.5 |
Написання статистичних та аналітичних звітів про виконану роботу. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.6 |
Оформлення та поновлення документації з соціально-педагогічного супроводу освітнього процесу. |
Вересень Протягом року |
|
|
|
7.1.7 |
Узагальнення, написання аналітичних довідок. |
Жовтень - травень |
|
|
|
7.1.8 |
Підготовка матеріалів до профорієнтаційної роботи з учнями 9-10 класів щодо професійного визначення. |
Березень |
|
|
|
7.1.9 |
Написання аналітичної довідки про результати діагностики учнів 9-10го класів щодо професійного самовизначення. |
Березень |
|
|
|
7.1.10 |
Складання аналітичної довідки про результати роботи з педагогічним колективом. |
Травень |
Педагогічні працівники |
|
|
7.1.11 |
Коригування та поновлення банку даних на учнів пільгових категорій, учнів, які знаходяться на внутрішньошкільному обліку, банку обдарованих учнів. |
Протягом року |
Учні пільгових категорій |
|
|
7.1.12 |
Здійснення контролю за безкоштовним харчуванням, даними обліку у їдальні, даними про відсутніх учнів. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
7.1.13 |
Відвідування районних семінарів-практикумів. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.14 |
Самоосвітня робота, проходження курсів на освітніх онлайн-платформах |
Протягом року |
|
|
|
7.1.15 |
Робота з документами: опрацювання нормативно-правових актів,написання листів та ін. |
За потребою протягом року |
|
|
|
7.1.16 |
Підготовка до проведення виховних годин, бесід, лекцій, тренінгів, інтерактивних занять тощо. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.17 |
Виготовлення листівок, буклетів, розробки пам’яток для учнів та батьків оформлення інформаційних куточків для учнів, вчителів, батьків. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.18 |
Підготовка до виступів та участь у навчально-методичних семінарах соціальних педагогів, нарадах при директорі, радах школи, батьківських зборах. |
Протягом року |
|
|
|
7.1.19 |
Моніторинг участі випускників11-го класу (екстернат) у ЗНО з навчальних предметів. |
Травень-червень |
Учні 11-го класу |
|
|
7.1.20 |
Складання та виконання планів індивідуальної роботи з дітьми, схильними до правопорушень, організацією їхнього дозвілля. |
Протягом року |
Учні, схильні до правопору шень |
|
|
7.1.21 |
Обговорення на нарадах при директорові питань щодо основних напрямків роботи з соціального захисту дітей. |
Один раз на семестр |
|
|
|
7.1.22 |
Обговорення на нарадах при директорові питання щодо стану роботи з питань профілактики правопорушень |
Протягом року |
Педагогічний колектив |
|
|
7.1.23 |
Заслуховування на нарадах та методичному об’єднанні класних керівників питання щодо організації роботи з превентивного виховання. |
Відповідно до плану |
|
|
|
7.2. Соціально-захисна функція |
|||||
7.2.1 |
Оновлення списків, довідок на харчування учнів пільгових категорій. |
До 04 вересня |
Учні школи |
|
|
7.2.2 |
Оновлення банку даних дітей, що стоять на внутрішкільному обліку. |
Вересень січень |
Учні школи |
|
|
7.2.3 |
Недопущення проявів насилля, жорстокого поводження з дітьми в сімʼях. |
Вересень |
Учні, батьки (опікуни) |
|
|
7.2.4 |
Проведення заходів в рамках Міжнародної акції «16 днів проти насильства» у формі бесід, лекцій, конкурсів малюнків. |
Листопад -грудень |
Учні 1-11-х класів |
|
|
7.2.5 |
Проведення бесід, лекцій, перегляд відеофільмів з метою запобігання випадків агресивного поводження серед учнів. |
Грудень |
Учні 1-11-х класів |
|
|
7.2.6 |
Оздоровлення дітей влітку. |
Травень |
Категорійнідіти |
|
|
7.2.7 |
Відвідування учнів пільгового контингенту вдома в зв’язку з перевіркою житлово-побутових умов проживання. |
Вересень, січень 2 рази на рік |
Діти пільгового контингент ту |
|
|
7.2.8 |
Забезпечення безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій. |
Протягом року |
Учні пільгових категорій |
|
|
7.2.9 |
Своєчасне виявлення та постановка на облік сімей, у яких батьки (особи, які їх заміняють) не забезпечують необхідних умов для життя, навчання, виховання та розвитку неповнолітніх. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
7.2.10 |
Індивідуальна робота з дітьми з функціонально-неспроможних сімей. |
Протягом року |
Учні школи |
|
|
7.2.11 |
Виховні години,бесіди з учнями. |
Протягом року |
Учні 1-11-х класів |
|
|
7.2.12 |
Індивідуальна робота з різними групами дітей. |
Протягом року |
Учні 1-11-х класів |
|
|
7.2.13 |
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками (опікунами), складання актів житлово-побутових умов. |
За потребою протягом року |
Учні 1-11-х класів |
|
|
7.2.14 |
Оформлення документації щодо отримання безкоштовного харчування. (Діти-сироти, позбавлені батьківського піклування, малозабезпечені, діти учасників АТО, діти-чорнобильці, СЖО). |
Протягом року |
Діти пільгових категорій |
|
|