A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Добрянський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Методичне об'єднання вчителів природничо-математичного циклу

 

Методоб’єднання вчителів природничо – математичного циклу   Добрянського закладу загальної  середньої освіти І-ІІІ ступенів

    

                          

                          Голова МО: Хоменко Н. О.                   

                          Секретар : Кондратюк С.С.  

 

 

 

 

 

 

    

 

    

 

Проблема, над якою працює методобєднання: 

«Впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою ефективного розвитку пізнавальних інтересів учнів»

 

  1. Вступ

У 2022/2023 навчальному році члени методичного об'єднання вчителів предметів  природничо-математичного циклу працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах. 

Кадровий потенціал школи характеризується високим професійним рівнем учителів математики, інформатики, географії, біології, трудового навчання, хімії та фізики. До складу методичного об’єднання входило 6 вчителів: Коваль М.П, Кондратюк С.С, Волкотруб Р.М, Хоменко Н.О, Загорійчук М.М, Войтенко В.С.

           Склад вчителів методичного об’єднання за підсумками атестації

за категоріями:

  • спеціаліст – 1;
  • спеціаліст І категорії – 1;
  • спеціаліст вищої категорії – 3.

Організація роботи шкільного методичного об’єднання вчителів предметів  природничо-математичного циклу  в Добрянському закладі загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів у 2022/2023 навчальному році  була направлена на виконання законів України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»; Національної   стратегії  розвитку   освіти  в  Україні  на період  до 2022 року,   затвердженої   Указом  Президента України   від 25 червня 2013 року № 344/2013,  Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня  2010 року  № 778,    Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами (наказ Міністерства освіти та науки України від 04.06.1986. № 186); Державних стандартів базової та повної загальної     середньої освіти, затверджених  постановами Кабінету Міністрів України від 14.01.2004. № 24 та від 23.11.2011.  №1392, Державних  санітарних правил  і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу затверджених  постановою Головного  державного  санітарного  лікаря  України  від 14.08.2001. № 63; наказів  Міністерства  освіти  і  науки  України   від 07.11.2000. № 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», від 21.05.2001.  № 395 «Про роботу  з педагогічними кадрами у навчальних закладах». Відповідно методичної проблеми методичного об’єднання «Використання ІКТ на уроках природничо-математичного циклу» основною метою роботи шкільного методичного об’єднання вчителів  у 2019/2020 навчальному році було  безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, їх ерудиції та компетентності в області навчального предмету та методики його викладання.

Вся робота методичного об’єднання   була спрямована на виконання таких завдань:

1. Сприяти вирішенню проблеми школи в підвищенні якості навчання шляхом використання на уроках сучасних навчальних технологій.

2.  У  процесі   роботи   вдосконалювати  професійну  майстерність  вчителя,

продовжувати     вивчати     досягнення    педагогіки   та  психології з даної

проблеми.

3. Постійно    підвищувати    рівень   загально дидактичної   та   методичної

підготовки    педагогів    для    організації    та    здійснення    педагогічного

контролю.

4. Підвищувати ефективність уроків шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів.

5. Вивчати  та  впроваджувати  передовий  досвід  вчителів  школи, району,

міста, області.

6.  Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання

і   виховання;   забезпечувати   постійне   засвоєння   сучасної   педагогічної

 теорії та практики.

7. Створювати   серед  вчителів  творчу  атмосферу,  необхідну  для  плідної діяльності.

8. Створювати   умови   для   самоосвіти   вчителів  та  здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

Тематика засідань, форми проведення були обрані на основі діагностичного аналізу та аналізу навчально-виховного процесу з урахуванням професійної майстерності вчителів їх практичних потреб та інтересів.

У процесі діяльності методичного об’єднання виправдали себе такі форми роботи як:

    • індивідуальна та групова робота із слабо встигаючими та обдарованими учнями;
    • корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя;
    • вирішення педагогічних ситуацій і завдань;
    • ознайомлення  вчителів  із  досягненнями  психолого-педагогічної  науки, прогресивним педагогічним досвідом;
    • огляд новинок педагогічної та методичної літератури тощо.

Одним із засобів підвищення інтересу учнів до вивчення предмету є залучення їх до предметних конкурсів. Учні нашої школи є активними учасниками математичного конкурсу «Кенгуру», «Колосок».

Протягом своєї педагогічної діяльності вчитель повинен займатися професійним самовдосконаленням. Одним з основних складових самовдосконалення є самоосвіта.

         Самоосвіта – це свідома планомірна робота вчителя над собою, удосконалення своїх значущих якостей, емоційно-вольової сфери, комунікативної компетентності, організаційних здібностей.

         На початку навчального року кожен член методичного об’єднання   обрав собі тему самоосвіти відповідно до тих технологій навчання, які він впроваджував чи використовував на уроках. Результати самоосвіти повідомлялися на засіданнях методичного об’єднання, під час обговорення відкритих уроків   та у формі звітів.

         Вчителі постійно ознайомлюються з новинками методичної літератури, використовують їх у своїй  роботі. Підвищенню педагогічної майстерності вчителів сприяло відвідування районних заходів, уроків,  позакласних занять, обговорення педагогічної літератури,  періодичних видань, ознайомлення з інструктивно-методичними листами.

З метою забезпечення умов для ефективної роботи вчителів природничо-математичного циклу та реалізації їх творчих задумів були проведені засідання шкільного методоб'єднання (згідно плану). Схвальні відгуки отримали вчителі про відкриті уроки, які були проведені з використанням комп'ютерних програм, елементів нових технологій.

    У 2022-2023 навчальному році учителі закладу брали участь у конкурсі на кращий електронний  освітній ресурс та були відзначені грамотами відділу освіти , молоді та спорту Маньківської селищної ради та дипломами ЧОІПОПП:

Волкотруб Р.М.,вчитель географії, біології, інформатики (І місце) за серію вебквестів до інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» (5 клас); », Кондратюк С.С., вчителька хімії, біології, за методичний посібник «Цікаві інтерактивні вправи з біології»

   Робота методоб’єднання вчителів природничо-математичного циклу оцінена добре.

Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання є ряд недоліків:

  • недостатній рівень пізнавальної та творчої активності учнів;
  • відсутність значних змін у забезпеченні навчально-виховного процесу необхідними наочними посібниками, роздатковим, дидактичним матеріалом

У новому 2023/2024 навчальному році шкільне методичне об’єднання вчителів предметів  природничо-математичного циклу працюватиме над методичною  темою «Активізація розумової діяльності учнів на уроках природничо-математичного  циклу шляхом впровадження інноваційних технологій, поширення передового педагогічного досвіду, втілення принципів розвиваючого навчання»

Мета:

  1. Розвиток пізнавальних інтересів учнів.
  2. Удосконалення професійної майстерності вчителів.
  3. Створення умов для вчителів предметів  природничо-математичного циклу з метою впровадження в процес навчання інноваційних педагогічних технологій.
  4. Розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).
  5. Участь в атестації педагогічних працівників.
  6. Вивчення нормативно-правових документів.

 

Завдання на 2023-2024 навчальний рік:

 

  1. Сприяти вирішенню проблеми школи в підвищенні якості навчання

шляхом розвитку педагогічної та професійної компетентності педагогів.

  1. У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя,

продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.

  1. Постійно підвищувати рівень загально дидактичної та методичної

підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного процесу.

  1. Підвищувати інтерес учнів до навчальних дисциплін та самостійної пошукової, творчої діяльності.
  2. Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів школи, району,

міста, області.

  1. Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.
  2. Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.
  3. Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.
  4.  Прийняти участь у районній виставці передових педагогічних технологій "Освіта Маньківщини", серія кращих цифрових ресурсів
  5.  Прийняти участь у шкільних та районних олімпіадах
  6.  Підготувати тексти, матеріали для проведення  

контрольних  робіт, (до 1 грудня 2023р та 1 травня 2024р).

  1.  Приймати участь у засіданнях районних методоб'єднань  та  інших заходах згідно плану роботи школи та райво  
  2.  У 2023-2024 навчальному році ШМО планує: провести 5 засідань згідно плану

 

ІІ. Склад шкільного  методичного об’єднання

предметів природничо-математичного  циклу

 

з/п

ПІБ

(повністю)

 

 

 

 

 

Дата

народження педагога

Стаж роботи

Рік проходження атестації та категорія

У яких класах викладає

 

 

Предмет

1

 

Коваль М.П.

04.02.

1968р

36

2021

спеціаліст вищої категорії

 

5-11

5-6

Трудове навчання,

малювання

 

2

 

Хоменко Н.О.

18.10.

1964р

36

2022

спеціаліст вищої категорії

5-11

Математика

 

3

 

Волкотруб Р.М.

26.06

1974р.

27

2023

Спеціаліст

вищої

категорії

5-11

5-11

10

Географія,

інформатика

 

4

 

Кондратюк С.С.

22.04.

1969р.

30,6

2023

спеціаліст вищої категорії

7-11

 

Хімія

Біологія

5

Загорійчук М.М.

16.12.

1965р.

14,6

2016

спеціаліст

І категорії

7-11

10-11

Фізика

Захист України

6

Войтенко В.С.

 

 

 

 

5-11

Фізична культура

 

Проблеми над якими працюють члени методичного обєднання

Коваль М.П.    Розвиток креативного потенціалу учнів, як засіб формування   

                           компетентної та творчої особистості

Кондратюк С.С. Розвиток пізнавальної активності  та творчих здібностей    

                           учнів, шляхом впровадження новітніх технологій, в тому

                           числі ІКТ

Хоменко Н.О.  Створення оптимальних умов для розкриття і розвитку

                            творчих математичних компетентостей учнів

Загорійчук М.М Пізнавальний розвиток учнів на уроках фізики методом

                              нестандартних задач

Волкотруб Р.М. Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках географії

Войтенко В.С.   Формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження   

                             власного здоров’я, удосконалення фізичного розвитку та

                             фізичної підготовки

 

План засідань ШМО вчителів природничо-математичного циклу на  2023-2024 навчальний рік

 

                     Тема уроку

Тема доповіді, проблема для обговорення

Термін виконання

Відповідальний

1

Аналіз роботи ШМО за 2022-2023н.р.

 Обговорення та затвердження плану роботи ШМО на 2023-2024н.р. Ознайомлення з матеріалами міністерства освіти та науки України, інструктивно-методичними листами, рекомендаціями щодо вивчення навчальних дисциплін із збірниками наказів, про використання підручників у новому навчальному році.

 

Прослуховування та обговорення доповіді: «Методичні рекомендації до вивчення предметів природничого циклу»

 

Серпень

  2023

28.08.2023

 

 

Хоменко Н.О.

2

 

 Тема засідання: «Ситуація успіху»

                                                            

-Відвідання та обговорення уроку фізики в 10 класі «Рівномірний прямолінійний рух»(13.09.2023) Загорійчук М. М.

 

Відвідання та обговорення уроку фізичної культури в 6  класі «Футбол.»(10.10. 2023) ВойтенкоВ.С.

Прослуховування та обговорення доповіді:

 «Сттуація успіху на уроках трудового навчання»

 

Прослуховування та обговорення доповіді:

2. «Виховання стійкого інтересу до занять фізичною культурою »

 

 

 

Вересень

 

 

Вересень

 

Жовтень

10.10.2023

 

 

 

 

Коваль М. П.

 

 

Загорійчу М. М.

 

 

 

3

Тема засідання: «ІКТ- компетентності сучасного вчителя в умовах розвитку інформаційного освітнього простору»

 

-Відвідання та обговорення уроку географії в 6 класі «Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори» (29.11)

Прослуховування та обговорення доповіді:

1. «Особливості навчання географії в 10-11 класах»

 

 

 

 

Листопад

29.11.2023

 

 

 

 

.Волкотруб Р. М.

 

Коваль М.П.

 

 

 

Семінар- практикум: «Формування мотивації пізнавальної діяльності учнів як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу»

 

-Відвідання та обговорення уроку біології у 8 класі «Захист проекту: Рухова активність – основафізичного способу життя» ( лютий 2022) Кондратюк С. С.

- Відвідання та обговорення уроку геометрії в 11 класі «Куля. Переріз кулі площиною»

(15.02.2022)  Хоменко Н. О.

 

Творчий звіт вчителів, що атестуються

Прослуховування та обговорення доповіді:«Формування мотивації пізнавальної діяльності учнів як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу»

 

Прослуховування та обговорення доповіді:

 

2. «Стимулювання і розвиток свідомого ставлення учнів до засвоєння знань з математики»

 

 

Лютий

10.02.2024

 

 

 

Лютий

10.02.2024

 

 

 

 

Лютий

23.02.2024

Хоменко Н. О.

 

 

 

 

Кондратюк С. С..

 

 

 

 

Хоменко Н. О.

 

 

Кондратюк Р. М.

Вовкотруб Р. М.

5

Тема засідання: «Робота з обдарованими учнями як напрямок інноваційної діяльності вчителів природничо-математичного циклу»

 

 Відвідання та обговорення уроку трудового навчання в 6 класі «Виготовлення шаблона розгортки серветки з картону. Технологія карбування»

(15.04.2024) Коваль  М. П.

Прослуховування та обговорення доповіді: «Прикладні задачі в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи»

Прослуховування та обговорення доповіді: «Використання отриманих знань з біології для збереження здоров’я людини»

 

Квітень

2024

 

 

 

Квітень

2024р.

 

Хоменко Н.О..

 

 

 

 

Кондратюк С. С.

 

 

Коваль М. П.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора